1609-10-03.DE Duplessis

Reverende domine

Angit me supra modum quod totos iam duos menses nihil a te acceperim. Quanquam quod ad sacrum hoc negotium conducat, omitto nihil dominum Lentium3 pridem habetis, palatini electoris et confœderatorum principum nomine. Ita Deus laboribus nostris, præter multorum spem benedixit. At vero nunc cum istis dominum Vandermilium4 ordinum Belgij apud vos oratorem illustrissimi Mauritii5 principis consiliarum et clarissimi viri dominum Barnveldij generum, cuius quanta ibi sit authoritas non ignoras. Procuratum hoc a nobis, vestro hortatu apud principem illum qui hoc negotium ex animo amplexus. Prætextus vero legationis licet ad inducias, cum Hispano paciscendas, quibus rationibus compulsi fuerint serenissimæ Reipublicæ exponant, et porro commertij consuetudinem interutrumque firment. Erit tamen vestræ prudentiæ ad Ecclesiæ Reipublicæque utilitatem, amicitiam, his initijs cœptam convertere. Quid talem oratorem nactus, eo zelo succensus, tu, Venerande Pater, facile poteris ; cui viscera tua aperire, teque totum quantum committere tutissime potes, seu eius pietatem, prudentiam, doctrinam, seu ipsius principi Mauritij mentem, in hac ipsa legatione, de qua ad vos plura, spectes.
De clivensium rerum6 statu ex eo commodius cognosces. Te, Venerande Pater, tuosque conatus Deo optimo maximo enixe commendo.
Vale.
Salmurii, 3 octobris 1609

1. Les Mémoires et correspondance politique de Duplessis-Mornay pour servir à l'histoire de la réformation et des guerres civiles et religieuses en France, sous les règnes de Charles IX, de Henri III, de Henri IV et de Louis XIII, depuis l'an 1571 jusqu'en 1623 ont été réunis et copiés sur son ordre par ses secrétaires René Chalopin et Jules Meslay, dirigés par le fidèle Jean *Daillé.
2. Le volume 368 des Mémoires de l'an MDCVIII-IX et X porte le sous-titre : La négotiation de Venize. Peut-être en référence au projet d'installer à Venise une nouvelle Genève.
3. Johann Baptist Lenck ou Lentius est ambassadeur des princes protestants allemands à Venise.
4. Voir Notices biographiques : Cornelis van der *Myle qui est le gendre de Johan van Oldenbarnevelt, a été recommandé par Duplessis comme ambassadeur des Provinces-Unies à Venise.
5. Vois Notices biographiques : Maurits de *Nassau.
6. Voir Notices historiques : la crise de •Juliers-Clèves.

Type scripteur
  • Copie

Scripteur Chiffrement
  • non chiffrée

Signature
  • non signée

• Saumur

Source
  • BU Sorbonne, ms 3682, f. 89r-v et 100r.

Editions précédentes
  • La Fontenelle, 1825, X, lettre CCL, p. 396

• M. Busnelli, 1931, II, lettre IV, p. 229.